Thursday, November 12, 2009

QASEH, QAISY

entry-content'>

Membencimu satu kepastian,

kata ibu benci-membenci tiada akhirnya
dan Allah murka sikap hamba-Nya itu
kucuba menyisihnya, bukan untukmu tapi demi ibu

Aku berjaya jua.
Malang, kau pula mengajarku erti rindu
Kutebas, kuramas cintamu
Namun bagai mencantas dahan yang subur
Semakin dicantas, semakin pula tumbuh tunasnya
Cuba kuajar kembali, hati agar membenci
Malangnya aku menjadi insan pemaaf
Tidak reti berdendam lagi
Yang petah hanya menyebut kasih, sayang dan cinta
Aku marah hatiku yang tewas, yang lemah pada kasihmu

Aku kian nanar
Tembok kebencian gagal kutegakkan
Aku tewas, mungkin jodoh milik kita
Namun... kata cinta marak panas, ibu keras!
Kata ibu, darjat dan keturunan jurang yang dalam
Aku kan lemas dibawa arus perbezaan
Tapi katamu, persetan tanggapan itu,
kepercayaan lapuk lagi kuno.
Kau bantu aku menimbus jurang itu
Kau ajarku mudik, berenang
dan percaya ketentuan-Nya
Katamu juga, aku dilahirkan untukmu
dan engkau didewasakan untukku

Kupasrah akhirnya
Namun sedang kualpa pujuk dan rayumu
senda dan guraumu, ajaran dan nasihatmu
aku tenggelam jua
engkau turut lemas dek permainan golonganmu

Mampukah kita Tengku? Bisikku selalu
Engkau hanya mengangguk pasti.


Sejujurnya saya lebih mencintai SARA KIRANA & TAK KUDUGA, tapi entah mengapa QQ lebih mendapat sambutan. Hingga kini masih ramai yg tercari dan mencarinya & disebut semulut ke semulut betapa hebatnya QQ terpahat di hati pembaca. Terima kasih saya pada penggemarnya.

No comments:


Free shoutbox @ ShoutMix