Sunday, October 13, 2013

LAMBAIAN BAITULLAH....

entry-content'>

Assalamualaikum, sebaik selesai penggarapan skrip Lambaian Baitullah selepas pertemuan perbincangan antara  stesyen tv, production, pangarah n penulis,   Ogos 2013 lalu dan  pengambaran bermula kemudian berakhir, penulis bernafas lega, maka bermula perasaan tidak sabar, ingin melihat hasilnya. maka bermula promo demi promo di tv n internet tentang tayangannya, penulis rasa bersemangat, semakin tidak sabar, ternanti-nanti,tarikh siaran  - 14 Okt 8.30 malam di tv 9. Tetapi hari ini 13 Okt 2013, penulis berasa lain benar. rasa debarannya membuat diri berpeluh dalam dingin. perut lapar tetapi selera sesat entah ke mana. Mengapa diri jadi begini?

Sebabnya,  penulis terlalu berharap baby itu sematang mungkin, lahir tanpa sebarang cacat yang boleh mencacatkan penerimaan penonton. Sempurnakah baby itu nanti, sampaikah apa yang ingin disampaikan, matangkah dia setaraf temanya. Kini hanya kepada Allah penulis bergantung harap, semoga Allah memberi rahmatnya, restunya dan rezkinya.  semua pihak sudah berpeluh lelah dalam penghasilan karya sulung penulis, selebihnya berdoa dan berharap penulis kepada yang Maha Kuasa. sesungguhnya dari tiada, Dia adakan. Tiada sekutu bagiNya. Demi itu kepadanya ku berserah, kepadanya ku berpasrah. Ya Allah, perelokkan penerimaan penonton kepada pesanan hambaMu yang daif ini. Yang baik dan sempurna itu dari Dia - Allah, setiap kelemahan dan kepincangan itu adalah dari kelalaian dan kenaifan manusia biasa yang sering alpa...

Al-fatihah buat aruah mak Hajah Zainun bte Haji Yeop Majlis, Haji Abdul Rashid bin Haji Ahmad dan seluruh mukminin dan mukminat.

Selamat menyambut Hari uquf, hari Raya Korban.


No comments:


Free shoutbox @ ShoutMix